Neoreligiozitatea o decriptăm pe două coordonate: fie ca pe o exigenţă postmodernă cu caracter constrângător, fie ca pe o încercare de impunere subliminală a recunoaşterii falsei religiozităţii, ca fiind religiozitate autentică, de tip nou, mai compatibilă cu modernitatea şi cu post-modernitatea. Omul este pus, aşadar, în fața unei dileme cu consecinţe de ordin soteriologic: 1) perspectiva de a fi în unitatea comuniunii cu Dumnezeu, aici şi pentru veşnicie, şi 2) perspectiva de a peregrina în căutarea unui iluzoriu „dumnezeu”, legitimând disoluţia devenirii religioase, în numele lui Dumnezeu. Biserica şi secta sau erezia rămân două realităţi antagonice. Comportamentul eretic sau sectar al omului se explică prin capacitatea şi posibilitatea omului (după cădere) de a se despărţi de Dumnezeu şi de Biserica Sa; este vorba de o manifestare specifică minţii întunecate şi pervertite de păcat, care-l deturnează pe om din comuniunea cu Dumnezeu. Facem prezicerea că Părinţii Bisericii făceau o distincţie între minte şi raţiune, prin minte înţelegându-se starea vederii lui Dumnezeu. Însă, păcatul strămoşesc a dus la amestecarea minţii cu raţiunea, cu patimile şi cu lumea (Autorul).
            Erezie și neoreligiozitate - Volumul II
      
    
    
29,00 LEI
Autor
                  Gheorghe Istodor
              Anul apariției
                  2022
              ISBN
                  978-606-509-427-7
              Format
                  14,7 x 20,5 cm
              Copertă
                  necartonată
              Număr de pagini
                  336
              
        
        
